بیوگرافی امیرحسین آرمان
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۶۶۴۹
امیرحسین آرمان (زاده ۱۴ آبان ۱۳۶۱ - تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل کشور ایران است. ناطقان: امیرحسین آرمان (زاده ۱۴ آبان ۱۳۶۱ - تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل کشور ایران است.
امیرحسین آرمان
نام اصلی : امیرحسین آرمان
زمینه فعالیت : سینما -تلویزیون
تولد : ۱۴ آبان ۱۳۶۱
ملیت : ایران
پیشه : بازیگر و خواننده
سالهای فعالیت : ۱۳۸۳ - تاکنون
امیرحسین آرمان (زاده ۱۴ آبان ۱۳۶۱ - تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل کشور ایران است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
«اميرحسين آرمان» بازيگر جوان سينماي ايران، بازيگري كه چند سالي است بر پردههاي سينما ظاهر شده است، بازيگري كه دورنماي خوبي از فعاليتهاي هنري وي به چشم ميخورد، ميگويد از آن دست بازيگران نيست كه سينما او را انتخاب كرده باشد يا او سينما را بلكه معتقد است هردو با هم منتخب يكديگرشدند و ميگويد كه با تخصص در كار دكوراسيون، مسلط بودن به زبان انگليسي و آموختن علم روانشناسي، بازيگري را پيشه حرفهاي خود كرده است و اميد دارد دراين وادي خوش بدرخشد. امیرحسین آرمان را با چهرهاي آرام بر پرده سينماها ميشناسيم.
چهرهاي آرام برخلاف صدايش كه پر از شور است وجواني، شور و اشتياقي كه نويد روزهاي روشن را ميدهد، روزهاي روشني كه نقش آفرينيهاي همين اولينهاي راهش خبر از موفقيت آينده را ميدهد. صدايش از پس فاصله به گوش ميرسد، فاصلهاي دور از پايتخت، جايي حوالي شهر لاهيجان، همان جايي كه براي بازي در فيلم «ساكن خانه چوبي» آخرين كار حسينعلي ليالستاني رفته است.
قسمتی از مصاحبه ی امیر حسین آرمان
ازچه سالي وچه شد كه نام اميرحسين آرمان ميان نام بازيگران نام آشناي كشور قرار گرفت؟
امیرحسین آرمان: سال1381 بود. با شركت در كلاسهاي مرحوم مصطفي اسكويي فن بازيگري را آموخته و سال 83 بود كه بهطور حرفهاي وارد عرصه سينما شدم. «ازدواج به سبك ايراني » كاري از حسن فتحي نخستين فيلمي بود كه در آن نقشآفريني كردم.
آموختن آكادميك بازيگري چقدر در موفق بودن يك بازيگر مؤثراست؟
امیرحسین آرمان: كشش به سوي اين حرفه اگر در ذات فرد باشد با به بالفعل شدن منجر به موفقيت ميشود. تكنيك بازيگري آموختن، به حتم به بهبود نقش آفريني كمك ميكند ولي لزوم كار نيست و بيآموزش نيز ميتوان بازيگر موفقي بود كه نمونه از اين دست بسيار است.
بين علاقه و توانايي تفاوت بسياري است.داشتن قدرت بازيگري و توان آن ركن اصلي است كه بايد به آن رسيد، وقتي به اين نقطه رسيدي آسوده نقشآفريني ميكني و با مخاطب ارتباط برقرارخواهي كرد و به مرور اين جنس از نقشآفريني و ارتباط با مخاطب عميقتر و سريعتر نيز ميشود كه رسيدن به مرز دلچسب بودن از ديد تماشاگر از آمال هر بازيگري است كه نشان از قدرت بازيگري وي دارد.
امیرحسین آرمان درحالي از تكنيكهاي آموزشي بازيگري ميگويد كه معتقد است به خاطر فرد خاص يا ديده شدن بازيگر نشده است بلكه هميشه در وجودش حس خوبي نسبت به حرفه بازيگري داشت كه درنهايت آن را به هدف مبدل كرد و به آن رسيد. رسيدني كه درابتداي راه خوب گام برداشته است و اگر چنين ادامه دهد نام آشناتر از اين كه اكنون است در سينما خواهد بود.
وقتي مقابل دوربين قرار ميگيريد چگونه غرق نقشي ميشويد كه شما نيست ولي چنان ساده برخورد ميكنيد كه گويي شما هماني هستيد كه در فيلم است؟
امیرحسین آرمان: بايد نقش را شناخت واين شناخت با مطالعه شكل ميگيرد. مطالعه مردم كه به اصل مردم شناسي برميگردد. مطالعه تواناييها كه به قدرت خود و شناخت ازخود داريد و بايد خود را به دقت از توان جسمي و كلامي و... درآينه خوب نگاه كرد تا نقش خوب آفريد، نقشي كه ارتباط با مخاطب را راحت برقرار كند.
مطالعه ديگر چگونه مواجه شدن با نقش است، اينكه چگونه به نقش بنگري و ازچه زاويهاي به دنياي آن ورود داشته باشي كه طبيعيترين بازيگري را شكلدهي كه به دل تماشاگر بنشيند در اين فضا نحوه فيلمبرداري و كارگرداني نيز نقش مؤثري دارد و اين سه ضلع مثلث كه از بازيگر شروع شده و با تأثيرات هدايت كارگردان و تجهيزات فيلمبرداري به هم متصل ميشود ستونهاي يك هنرآفريني موفق است.
چرا گيشهها كم فروش شدند و تماشاچيان مشتاق بياشتياق؟
امیرحسین آرمان: بايد ريشهاي نگاه كرد تا ريشهاي مشكل حل شود. كمبود سوژههاي اثرگذار، تعداد كم سينماها، بيتوجهاي به خواسته مردم و... باعث كم شدن صف كشيدنهاي مردم براي ديدن يك فيلم سينمايي است درحالي كه سابقه نشان داده است اگر فيلم خوب ساخته و اكران شود مردم با همان اشتياق براي ديدن ميآيند و ركود فروش گيشهها از بين ميرود. اينكه فيلمهاي مناسب براي اكران با مانع مواجه ميشوند يكي ديگر از مشكلات سينماي امروز است.
ازميان سينما و تلويزيون كدام براي «آرمان» هدف است؟
امیرحسین آرمان: تاكنون به صورت جدي به تلويزيون فكر نكردهام ولي درهاي ورود به اين دنيا را نبسته و شايد روزي با حضوري بيشتر دراين فضا كاركردم.
نقطه اوج ازديدگاه كنوني «آرمان» به عنوان يك بازيگر جوان كه با انتخابهاي سنجيده تاكنون موفق جلوه كرده است چيست؟
امیرحسین آرمان: هرفردي دردنياي حرفهاي خود ايدهآلي دارد و مقصودي، وقتي كه پا دراين عرصه هنري گذاشتم هدفگذاريهايي كرده بودم كه بههمريختگي سال های اخير سينما نقطههاي تعيين شدهام را تغييرداد ولي اين بههم ريختگي ريتم و كند شدن مسير رشد باعث تغيير مسيرم نشد بلكه موجب شد مقاومتر به سوي هدف حركت كنم و آن رسيدن به جايگاه خوب بازيگري در نگاه مردم والبته خودم است كه تا خود از خود راضي نباشي موفقيت به سوي تو حركت نميكند.
نام فیلم کارگردان تلویزیون
آنها احسان سلطانیان ۱۳۹۴
خبر خاصی نیست مصطفی شایسته ۱۳۹۳
داره صبح میشه یلدا جبلی ۱۳۹۳
شیفت شب نیکی کریمی ۱۳۹۳
نازنین مهدی گلستانه ۱۳۹۲
بشارت به یک شهروند هزاره سوم محمدهادی کریمی ۱۳۹۱
ساکن خانه چوبی حسینعلی لیالستانی ۱۳۹۱
دوباره با هم روزبه حیدری ۱۳۹۰
من مادر هستم فریدون جیرانی ۱۳۹۰
برف روی شیروانی داغ محمدهادی کریمی ۱۳۸۹
در امتداد شهر علی عطشانی ۱۳۸۹
بیداری رؤیاها محمدعلی باشه آهنگر ۱۳۸۸
یه حبه قند رضا میرکریمی ۱۳۸۸
امشب شب مهتابه محمدهادی کریمی ۱۳۸۷
صد سال به این سالها سامان مقدم ۱۳۸۶
هدف اصلی قدرتالله صلح میرزایی ۱۳۸۵
ازدواج به سبک ایرانی حسن فتحی ۱۳۸۳
تلویزیون
نام سریال کارگردان
سریال کلاه پهلوی سید ضیاءالدین دری
سریال سرزمین کهن کمال تبریزی
سریال پیدا و پنهان آرش معیریان
سریال زخم مسعود آب پرور
سریال کیمیا جواد افشار
سریال پریا حسین سهیلی زاده
برچسب ها: بیوگرافی ، کارپینو ، ناطقان ، آرمان
منبع: ناطقان
کلیدواژه: بیوگرافی کارپینو ناطقان آرمان امیرحسین آرمان نقش آفرینی یک بازیگر ۱۴ آبان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
سکانسی از سریال «افعی تهران» درباره تنبیه دانشآموزان در مدارس بسیار بحثبرانگیز شده و واکنشهای زیادی را به دنبال داشته است. قسمت هشتم سریال افعی تهران با یک سکانس تکاندهنده همراه بود؛ سکانسی که در آن آرمان بیانی (پیمان معادی) خاطره کتکخوردنهایاش از ناظم را یاداوری میکند و قصد انتقامجویی دارد.
به گزارش ایسنا، حال مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش اعلام داده است که در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیراخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل این سریال، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه شده و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم، تقاضا شده است.
مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت آموزش و پرورش علیه دستاندرکاران اصلی یکی از سریالهای نمایش خانگی خبر داد.
امید رضاوند، مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شان و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلم به عنوان مهمترین و اصلیترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصربهفردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آیندهسازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریالهای نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحهدار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است، اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیراخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یادشده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.
درخواست فرهنگیان برای برخورد با عوامل توهین به معلم در سریال افعی تهرانبه دنبال انتشار برشی از یک سریال شبکه خانگی در فضای مجازی که در آن برخورد تحقیرآمیز یک دانشآموز سالهای دور با معلم خود را نشان میدهد، شماری از تشکلهای معلمان استان یزد در نامهای سرگشاده خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، پیگیری و برخورد قانونی با این موضوع را خواستار شدند.
در این نامه آمده است: «با عنایت به ساخت و پخش سریالی که در آن به شکلی نامناسب و سخیف به مقام شامخ معلم اهانت شده، استدعا داریم در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به پیگیری موضوع و انجام اقدامات لازم برای برخورد قانونی با عاملان ساخت و پخش این فیلم از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام و نتیجه پیگیری را به اطلاع جامعه فرهنگیان استان برسانید.
رونوشت این نامه به رییس دادگستری استان یزد برای استحضار و پیگیری به عنوان مدعیالعموم ارسال شده است.»
این نامه به امضای شورای هماهنگی تشکلهای فرهنگیان ولایی استان یزد، مجمع فرهنگیان ایثارگر استان، کانون تربیت اسلامی، جامعه اسلامی فرهنگیان یزد، جمعیت فرهنگیان جوان، کانون فرهنگیان حزب موتلفه، کانون فرهنگیان شانا یزد و هیات اندیشهورز بسیج فرهنگیان استان یزد رسیده است.
در سریال «افعی تهران»، آرمان بیانی (با بازیگری پیمان معادی) در لوکیشن فیلمبرداری، پس از سالها با ناظم دوران مدرسهاش مواجه میشود؛ ناظمی که به ادعای آرمان خاطرات کتکهایش پس از گذشت سالها هنوز از ذهن او پاک نشده و حالا این ملاقات را به مثابه یک فرصت انتقامجویی میداند.
در این فیلم، آرمان بیانی (پیمان معادی) هرچه در دل دارد، به ناظم دوران راهنماییاش (آقای شکوهی) میگوید و این در حالی است که شکوهی اذعان میکند که در دوران کاری خود هرگز دانشی آموزی را تنبیه بدنی نکرده است و در پایان این سکانس آرمان معلم زمان کودکی را برای مجازات در کنار اتوبان از ماشین پیاده میکند.
سکانس جنجالی سریال «افعی تهران» درباره تنبیه دانشآموزانسکانسی از سریال افعی تهران درباره تنبیه دانشآموزان در مدارس بسیار بحثبرانگیز شده و واکنشهای زیادی را به دنبال داشته است. سریال افعی تهران، به کارگردانی سامان مقدم و نویسندگی پیمان معادی و پویا مهدویزاده، پخش خود را از اسفند ماه ۱۴۰۲ در شبکه نمایش خانگی آغاز کرده است.
قسمت هشتم سریال افعی تهران با سکانسی جنجالی همراه بود. شخصیت آرمان بیانی (با بازی پیمان معادی) پس از سالها بر حسب تصادف، با ناظم دوران مدرسه اش مواجه میشود؛ ناظمی که خاطرات کتک هایاش پس از گذشت سالها از ذهن آرمان پاک نشده و حالا او این ملاقات را به مثابه یک فرصت انتقام جویی میداند.